2020-01-14_záznam z večera o silnici

V úterý 14.1.2020 se na sále Besedy sešlo na 150 občanů, kteří se chtěli dozvědět, jak to bude s letošní uzavírkou silnice.

Na dotazy odpovídali:

Ondřej Hušek - provozní ředitel společnosti Interga stavby s.r.o. (stavebník)

Vladimír Wünsch - technický doror investora (Liberecký kraj a Obec Oldřichov v Hácjích)

Jaromír Tichý - starosta obce

Radim Šarapatka - člen zastupitelstva obce

Omluvili se. Martin Čáp z Krajské správy silnic a Aleš Mylikovjan, Integra stavby s.r.o. stavbyvedoucí

 

Pan Wünsch s panem Huškem na úvod informovali, že jsou připraveni řešit konkrétní situace u konkrétních domů přímo s majiteli prostřednictvím pana stavbyvedoucího, na kterého se mohou majitelé nemovitostí obrátit:

Aleš Mylikovjan tel.: 737 265 007

 

Následně seznámili přítomné s předběžným plánem stavby na letošní rok.

Stavba začne po zimní přestávce v březnu přípravnými pracemi a od začátku dubna již poběží úplná uzavírka části silnice od návsi po konec Filipky.

Objížďka pro místní obyvatele povede kam až to půjde po místních komunikacích. U obecního úřadu bude zřízena odstavná plocha. Cesta na Raspenavu zůstane od konce obce u lesa bude volná. Filipka však bude neprůjezdná.

Autobus se bude točit na návsi - na Filipku zajíždět nebude. Obsluha Pil bude beze změny.

Dolní polovina obce vč. příjezdu z Pil a Betléma bude směrem do Liberce bez omezení. Do Raspenavy bude nutné jezdit přes Albrechtice.

První etapa skončí dle předpokladu v červnu a naváže na ní druhá etapa.

V druhé etapě se bude dělat silnice od Ekocentra na náves. Objížďka pro místní obyvatele povede po souběžných místních komunikacích (cesta kolem hřbitova, cyklostezka). Část silnice od cesty ke hřbitovu na náves se bude muset dělat na poloviny, aby byl průjezd zachován. Cesta do Raspenavy by měla být omezena, tak, aby projely jen vozidla IZS.

O konkrétní podobu objízdných tras rozhodne Magistrát města Liberce na základě žádosti stavebníka. K návrhu se budou vyjadřovat jak zástupci IZS, tak zástupci autobusové dopravy a schvalovat ji bude dopravní inspektorát Policie ČR.

Celá akce by měla být hotová na konci října.

 

Ptali jste se:

Dostanou se do obce nákladní vozy, např. Avie s uhlím?

Avie by ještě měla projet.

Pokud bude potřeba do Obce dovézt něco na náklaďáku, bude to záležet na včasné dohodě se stavbyvedoucím. Jestli bude možný průjezd stavbou.

Projedu dodávkou?

Pokud je to dodávka do 3,5 tuny, pak projedete jako osobní vůz. Čili jako obyvatel obce projedete i po objížďce po místní komunikaci.

Bude silnice na Raspenavu u Kozy zavřená?

je v plánu ji zavřít ve druhé etapě, kdy se bude dělat silnice od Ekocentra na náves a obec bude pro místní obsluho průjezdná po bočních cestách. Bude se ale muset řešit průjezd pro IZS.

Nahradí nám někdo zničenou cyklostezku?

Toto se bude muset řešit individuálně. Nepůjde o oficiální objízdnou trasu, takže se její poškození nedá jednoznačně spojit s rekonstrukcí silnice.

 Nebude potřeba sundat značky na cyklostezce, když tam bude takový provoz?

Nebude to potřeba, dnes jsou tam značky "obytná zóna" pro smíšený provoz s max. rychlostí 20 km/h. Toto bude stejné, jen tam bude jezdit více aut. Není to cyklostezka, kde mohou jen kola a pěší. Takže není nutné měnit značky.

Proč končí chodník na Filipce u panelky a nevede až na konec obce?

Takto se to před 5 lety navrhlo. Posledních 100m se neřešilo. Tehdy nikdo nevěděl, že Lesy ČR budou dělat cesta ke Kozovi, na kterou se nyní přímo nenaváže. Je to na další akci.

Jak se dostanou lidé z Raspenavy, Hejnic ad., když bude průjezdná jen cesta přes Albrechťák a stane se tam nehoda?

Průjezd přes uzavřený Oldřichov do Raspenavy se v takovémto případě bude muset řešit dle možností operativně. V určité fázi to však ani nebude fyzicky možné.

Bude se snižovat výška silnice, nebo se to jen znovu navýší a domy okolo budou zase o něco pod silnicí?

Silnice se rozebere do hloubky na základní pláň a znovu se vystaví ze všech potřebných vrstev (celkem 75 cm). Konkrétní výšková úroveň nové silnice je uvedena v charakteristických řezech v projektové dokumentaci: http://oldrichov.cz/silnice-a-chodnik/projektova-dokumentace/

Budou všude obrubníky?

Obrubníky budou, tam kde je chodník. Na druhé straně jsou navrženy dle potřeby. Toto lze také zjistit z projektové dokumentace z příčných řezů.

Budou se řešit příkopy a odvodnění silnice vč. podtékajících potoků?

Odvodnění silnice i protékající voda (propustky) je v projektu řešeno. Voda ze silnice je svedena do dešťové kanalizace, v některých místech pak její část odtéká do krajnice.

Bude se v chodníku dělat optický kabel a povede až na úplný konec Filipky, když tam nebude chodník?

Optický kabel by měl být v chodníku, ale i pod silnicí, tam, kde je potřeba přejít s odbočkou na druhou stranu. Bude naplánován v celé délce, tedy až na konec obce k lesu. K tomuto je však potřeba stihnout vyřídit samostatný územní souhlas.

Nesejde se náhodou uzavírka i s vlakovou výlukou?

Nepředpokládá se to, ale musí se to ohlídat u SŽDC a ČD. Případnou mimořádnou výluku však nikdo neovlivní.

Jak budou jezdit autobusy do průmyslové zóny JIH a Sever?

Bude to fungovat, jako když byl zavřený žel. přejezd. Autobusy do průmyslové zóny budou jezdit přes Albrechťák a budou zajíždět na mníšecké nádraží, kde budou navazovat na vlak. Konkrétní výlukový jízdní řád připraví KORID LK ve spolupráci s ČSAD Liberec. Autobus do průmyslové zóny Sever provozuje nezávislý dopravce a záleží na něm, jak se k obsluze Oldřichova postaví.

 

Radim Šarapatka

za Zastupitelstvo obce